AHLAN WA SAHLAN

SELAMAT DATANG KE PONDOK FIRAHSHAZIFAH

Khamis, April 21, 2011

APA NAK JADI ORG ISLAM ZAMAN SKRG?

tadi sempat belek surat khabar,aku terbaca pasal seorang artis antarabangsa yg beragama islam...selesai je baca cerita artis tu,istighfar panjang aku dibuatnya....astaghfirullahalazim...baru sebulan nikah,da mengaku hamil 4 bulan..da la tu bangga pulak..belum kahwin lg da tinggal serumah..ape nak jd org islam zaman skrg ni ek...aku perhatikan org islam zaman skrg ni mmg pandai2 orgnye..masuk universiti beribu2 tp yg keluar universiti jd org islam yg beriman susah nak jumpa...kat sekolah,pendidkan islam A je kalau result peperiksaan..tp bila luar dr sekolah,tudung entah ke mana,rambut hitam entah kemana,jarang aku jumpa org malaysia yg pure melayu ade rambut karat....dgn seluar pendek nampak peha,dgn baju sendat,pinjam adik agaknye kot...ape nak jd la...bukan tak pergi sekolah,tak belajar ape yg ustazah ajar,tp tak masuk2 ajar...da minum air yassin bebotol2 pun masih tak masuk2 ajar jgk,tu bukan kena minum air yassin lg tu,tp kena bacakan yassin terus,bg lembut sikit hati,..aku cume luahkan apa yg tersimpan,aku mmg marah tgok kaum sejenis,seagama aku pakai baju yg tak tutup aurat..agak tak cukup duit nak beli tudung ke?,atau tak cukup duit nak beli baju cukup kain ke?,atau tak reti hukum agama,,,tp nak kata x tau hukum agama mustahil la...sekolah tinggi sampai 3 tingkat...tp kenapa ilmu masih cetek paras kaki...tgok result pendidikan islam A...tp pendidkan islam dalam diri,...emmm dpt Z...ape nak jd ni....tu la akibatnye kalau jadikan org barat yg agama yahudi dan nasrani sbgi idola...Nabi Muhammad nabi kita yg sepatutnya kita sanjung hanya di ingati time maulud nabi,itupun entah ingat ke tak...kalau solat tak didirikan,aurat tak ditutup,nak jadi apa?...org2 barat sana?,,yg sememangnye dijanjikan neraka untuk mereka....kalau dah pakaian mereka jd ikutan,gaya hidup mereka di amalkan,lagu2 yg entah apa2 mereka di siulkan,mereka masuk neraka nak ikut jgak ke?,,,lagu nasyid skrg kurg digemari,tp yg di gemari tu,contohnye justin bibir,lady gagap...artis2 nasyid kita mcm hijjaz,rabbani,inteam dan sbg entah kenal ke x....aku mmg x fhm,kenapa kbnykn org islam zaman skrg ni da tau perkara yg mereka lakukan tu dosa tp masih lakukan juga..contoh yg paling ketara la,..dedah aurat...aurat perempuan seluruh anggota badan kecuali muka dan tapak tangan DAN bentuk badan....ramai org terlepas pandang bentuk badan ni,,,ada org ckp,"sy pakai pakaian yg tutup aurat"..tp bila tgok balik pakaiannye,pakai baju adik...ketat...ish3....sampai situ je la yg boleh aku coretkan..tulis bnyk2 nanti bosan pulak korang baca...maasalamah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

salam ukhwahfillah abadan abada dari web mutiara mukmin